OMG

Det verkar som att jag ska flytta om mindre än en månad!!! Vilket också innebär att jag kom in på mitt förstaval till Högskolan. I första urvalsgruppen. Finner inga ord!


Förra veckan fick jag hem ett efterlängtat paket från bodystore. Jag hade beställt tabletter som kallas för glaktozym, de innehåller enzymer och andra ämnen som ska hjälpa magen att smälta både gluten och laktos. Eftersom att jag inte är sådär superallergisk så att jag spyr om jag får i mig minsta lilla smulan, tänkte jag att varför inte testa? Och min dom blir...

 
... DE FUNKAR!!
Åtminstone för mig, jag testade när vi åt tacos här hemma häromdagen. Fick testa de efterlängtade vita vetebröden. Jag reagerade ingenting. DOCK står det klart och tydligt på hemsidan att kapslarna ej rekommenderas till diagnositiserade glutenallergiker (vilket jag är) (de vill nog skydda sig själva samtidigt som att det inte finns några bevis på att de ska funka) (wow, tre paranteser i samma mening..), så var och en får ju göra som de vill. Men jag tänker ta en sånhär enzymkapsel någon gång då och då när jag får cravings efter något jag inte tål. Jag ersätter alltså inte den glutenfria kosten mot dessa tabletter. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0