SESAMCRUNCHY

När jag fick min celiakidiagnos var det många grejer jag insåg att jag skulle sakna att äta, en av dem var crunchy. Ni vet att strö lite över filen.. Så idag tog jag saken i egna händer och trixade ihop en egen:


Blanda en del skalade sesamfrön och en del råsocker, häll ut på en varm stekpanna och låt sockret smälta så att ingredienserna kladdar ihop sig. Lägg ut på ett bakplåtspapper och rör om tills du än nöjd med storleken på bitarna!
Smakar lite som sesamkakor om ni vet vad det är.

TIPS:

♥ Om du vill att crunchyn ska få en mörkare nyans kan du rosta sesamfröna en kort stund på pannan innan du lägger i socket.

♥ Testa att variera smaken på crunchyn, kanske med kanel, vaniljsocker eller pepparkakskryddor? Endast fantasin sätter gränsen.

♥ Recept på hur du gör sesamkakor kommer snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0